WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • TechTeam uitgelicht! Deel 2: de bedrijfskundige en de grafisch vormgever

Wendy van Slooten 11 November 2017

TechTeam uitgelicht! Deel 2: de bedrijfskundige en de grafisch vormgever

Meet the TechTeam van TOPdesk Support

Meet the TechTeam: Niels en William

Bij de afdeling Support specialiseren 9 collega’s zich in de technische puzzels die we zelf tegenkomen of die klanten aandragen. Zij zijn het TechTeam. Vandaag staan Niels en William in de spotlight. Benieuwd naar de andere collega's? We stellen het TechTeam de komende weken aan je voor.

Niels

Leeftijd: 49
Opleiding/achtergrond: Kunstacademie en lerarenopleiding Handvaardigheid (niet afgerond)
Gestart bij TOPdesk in: 2001
Tools/technieken: Clojure, TICK stack, YourKit, Selenium
Leukste (werkgerelateerde) puzzel: SaaS-infrastructuur bètaproblemen oplossen. Na de overgang naar een nieuwe TOPdesk-versie werkte onze SaaS-infrastructuur niet meer. Dit bleek veroorzaakt te worden door een wisselwerking tussen de reverse proxy’s en de TOPdesk-webserver. Voor de oplossing ben ik op zoek gegaan naar een alternatief voor de reverse proxy, zodat deze problemen zich niet meer voor zouden doen.
Hobby’s: Lezen, videospellen, tabletop roleplay

William

Leeftijd: 32
Opleiding/achtergrond: Technische bedrijfskunde
Gestart bij TOPdesk in: 2009
Tools/technieken: Hamer, hoofd en Notepad++
Leukste (werkgerelateerde) puzzels: Interessante puzzels manifesteren zich vaak rondom enerzijds het vinden en oplossen van een probleem in de keten van (rand) systemen en TOPdesk en anderzijds data migraties. Als na een uitgebreid onderzoek blijkt dat onjuiste QoS instellingen op de VoIP infrastructuur ervoor zorgen dat de verbinding naar TOPdesk problemen ondervindt, dan heb ik een leuke uitdaging gehad. Met betrekking tot ‘data’ breek ik graag mijn hoofd over rapportages en honderden potentiële ‘wat als’ scenario’s als het gaat om het behouden van uniformiteit en consistentie tijdens migraties of samenvoegingen. 
Hobby’s: Fietsen (bouwen), barbecueën, tafelvoetbal, data.

 



Ben je benieuwd naar wat we als TechTeam nog meer doen?

•    Ontmoet ons tijdens de Meeloopdag Support en SaaS.
•    Werp een blik op onze vacature: Technisch Specialist
•    Lees ook de TechTeam-profielen van Aline en Kai

 





Popular posts

Speld in de hooiberg bij Support
18 January 2018  •  Wendy van Slooten

Hoe organiseren wij kennisbeheer bij Support? Met KCS.
04 January 2018  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers build the next Dutch TOPdesk office in Tilburg.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini